söndag 20 april 2014

Premiärbadat!

Näe, det är inte jag som har premiärbadat utan det är såklart Lakritz som idag har tagit sitt allra första bad. Med utställningspremiären lurande runt hörnet kände jag att jag gärna ville prova att bada honom en gång innan det så att säga är skarpt läge.
Kan konstatera att det gick över förväntan! Fick hjälp av mamma att bada honom så att vi var två som kunde hålla koll på eventuella rymningsförsök, men faktum var att det var inte så många sådana. De som var kunde jag enkelt förhindra i och med att jag hela tiden höll i honom med en hand och därmed kände när han tog sats. Att bli blöt var jätteläskigt tyckte Lakritz men att bli schamponerad var inte lika hemskt och att mysa en stund i handduken efteråt var uppenbarligen helt okej. Så fort han blev nedsläppt vidtog dock operation tvättning... Tänkte att jag skulle få någon vettig bild på min blöta lilla Lakritzbit, men det var stört omöjligt då han knappt hade tid att titta upp ens för all tvättning. Men, en bild säger väl mer än tusen ord:

"Jag tycker inte om dig just nu matte..."

Den här gången testade jag att låta honom självtorka och det visade sig fungera bra. Ingen krullig mage :-). Får bara hoppas att det håller i sig när han byter till vuxenpäls sen...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar