söndag 13 april 2014

Kattungedag

Igår arrangerade Arken Zoo Skövde en "Kattungedag" i sin butik. Kattklubben som jag är medlem i fanns på plats och visade upp olika kattraser i butiken och det var massor av bra erbjudanden i butiken för den som var sugen på att shoppa. Jag var där givetvis där med Lakritz. Kanonbra träning för honom inför den kommande första utställningen!

Först tyckte han att det var superläskigt med ny miljö och alla nya människor som ville titta på honom men vart efter dagen gick så tog nyfikenheten överhand och rädslan släppte. Blev en riktigt kul dag med mycket besökare som var intresserade av att kika på olika kattraser. Publiken fick även rösta fram sin favorit bland katterna som deltog. Första priset knep den här bedårande lilla Ragdoll-tjejen som jag tyvärr har tappat namnet på:


Lakritz fick också prova sitt nya burskynke som jag sydde tak och sidogardin till förra helgen. Så här blev det kompletta resultatet. Ska dock dit en liten namnskylt i mitten på taket också, men den hann jag inte bli klar med tills igår. Hoppas att jag hinner få den klar till första riktiga utställningen.


Även om kattlådan enligt Lakritz var absolut bäst att sova i så funkade bädden som jag sytt bra även den då och då. Största delen av dagen tillbringade dock Lakritz i famnen hos matte och visade upp sig för besökare samt utforskade resten av butiken. Fiskarna och fåglarna var spännande att titta på och då glömde han helt av att det var läskigt... Vi passade även på att testa den stora digitala vågen som de har i butiken och när Lakritz placerade sin lilla rumpa på den så stannade den på 3,8 kg!! Ups, liten börjar bli stor...


 Det var givetvis fler katter på plats i butiken, både vuxna och kattungar. Till den sistnämnda skaran hör dessa små charmtroll av rasen Perser:



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar