lördag 4 januari 2014

Prototyp nummer två...

För ett tag sedan sydde jag en katt baserad på en cool katt som jag sett på en utställning som jag varit på under hösten. För att vara första prototypen som jag gjorde fritt efter mitt kom ihåg så blev den ju helt okej. Det som inte riktigt blev som jag tänkt var benen som jag tyckte blev aningens för smala. Alltid svårt att veta hur det blir i verkligheten när man skissar på ett mönster utan att ha ett enda mått att gå efter.

I mina tankar har jag hela tiden haft planer på att göra ytterligare en "prototyp" för att göra det som jag inte blev helt nöjd med bättre. Idag hade jag den tiden. Alltså, fram med mönstret som jag gjorde förra gången och ändra på lite saker och sedan dags att dyka ner i tyglådorna. Hade lite resttyger kvar från de senaste kattbäddarna som jag sytt så det blev en kombination av jeanstyg och rött tyg med vita hjärtan på till denna katten. Som nos fick den en hjärtformad knapp med motiv av den engelska flaggan. Tyckte det passade bra till knubbisen. För den här gången så blev det som jag vill ha det :-).


Nästa gång jag syr en sådan här katt kommer den att stoppas med något tungt så att den fyller den funktion som är meningen att den ska fylla, nämligen att vara en dörrstopp.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar