måndag 13 januari 2014

Gråskala

I går stod det kattbäddstillverkning på schemat. Jag sydde den första av fem bäddar som jag kommer att skänka till prisbordet för "Årets katt 2013" i The Maine Club.

Bäddarna som jag skänker kommer att gå i gråskala. Yttertyget är svart, slitstarkt jeanstyg och innertyget mjuk härlig teddy. Den löstagbara kudden har jeanstyg på ena sidan och mjuk teddy i kombination med lite USA-inspirerade tyger på andra sidan. I mitten av kudden sitter en silverfärgad stjärnformad knapp.
Storleken på bädden är ca 45 cm i diameter och kanterna är 15 cm höga.

Bädden med ena sidan på kudden upp...

...och andra sidan.

Så här ser knappen i mitten ut i närbild

När jag var och handlade tyg senast så hittade jag ett band med texten "Hand made with love" på. Tyckte att den passade att sy fast i en av sömmarna...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar