måndag 14 oktober 2013

KM & härligt höstväder!

I lördags hade vi klubbmästerskap i kattklubben som jag är med i. KM är alltid lika trevliga och en helt annan sak än de stora internationella utställningarna. Färre katter, lite andra tävlingsklasser och gott om tid att "snacka katt" med andra kattokiga människor :-).

I år hade jag bara med mig Kompiz till KM'et. De andra två busarna fick stanna hemma. Prinz är inte speciellt förtjust i utställningar och Puzz har ju fortfarande karenstid efter att hon stukat benet och gått på smärtstillande.
Kompiz skötte sig dock bra på utställningen och kom på en delad fjärdeplats bland kastrathanarna i kategori tre. Helt okej resultat med tanke på att alla kastrathanarna inom kategorin oavsett ras tävlade mot varandra i grundbedömningen.

Tyvärr lyckades jag inte få en enda vettig bild från utställningen på min isbjörn så istället bjuder jag på några bilder på hela gänget som jag tog igår ute i rastgården i det alldeles underbart vackra höstvädret! Det var mycket drag under tassarna vill jag lova...







En av mina fyrbenta vänner är inte så mycket för det där med kattleksaker. Pinnar däremot...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar