måndag 28 oktober 2013

Höstlovsaktivitet

Alla barn som går i skolan har denna vecka höstlov. Detta har Arken zoo i Skövde tagit fasta på och anordnade ikväll (och i morgon kväll) en höstlovsaktivitet dit de bjudit in Billingebygdens kattklubb att visa upp olika raskatter i deras butik. Vi var några stycken från klubben som idag trotsade regnet och fanns på plats och visade upp våra katter. Jag hade med mig Puzz som är den av mina katter som gillar att visa upp sig och charma besökarna.

Då jag hade en bit att köra så kom jag tyvärr lite sent till butiken och de bord och trimbord som var uppställda åt oss att ha våra katter på var redan fullt upptagna. Men vad gör det när man har med sig en liten dam som gillar att traska runt i butiken? Efter en stund tyckte dock jag att hon kunde sitta still en stund så besökarna fick en chans att titta på henne. Men var...? Jo, det fanns ju plats på kassadisken :-)! Ingen som handlade i butiken när vi var där missade Puzz och hon själv, tja, hon ansåg nog att hon ägde kassadisken så som hon gned sig mot allt på den... :-)




Jag säger tack till Arken zoo för en trevlig kväll och önskar lycka till till de som kommer att vara där imorgon kväll. För i morgon kväll finns det andra raskatter på plats och visar upp sig på Arken zoo i Skövde. Förhoppningsvis är det då bättre väder ute så att det kommer ännu fler besökare dit för att kika.

/Anngert

1 kommentar:

  1. Puzz är verkligen fin. Hon ser ut att trivas på kassadisken.
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera