söndag 31 mars 2013

Ny kattbädd

Kattbäddarna som jag har till mina katter när jag är på utställning har varit av den runda typen som jag ofta visar bilder på här på bloggen. Dock har jag flera gånger haft diverse funderingar på att sy något annat då de runda bäddarna har en förmåga att ta ganska stor plats när man packar och med tre katter på utställning så, ja, då blir det ganska skrymmande...

Idag experimenterade jag lite med en idé som jag fått och ja, jag är ganska så nöjd med resultatet. Det blev en fyrkantig bädd som är ganska platt och smidig att packa och ändå mjuk och gosig för katten.


Sidorna är det mer stoppning i än i mitten partiet för att få till kanterna. Jag har även dragit ihop hörnen lite extra med hjälp av ett litet sidenband.


Jag tror nog att jag kommer att sy sådana här till Britterna också, men då i lite mer englandsinspirerat tyg. Det jag möjligen kommer att göra annorlunda är att göra sidorna lite tjockare. På denna första så var det lite för smalt för att kunna plocka i stoppningen smidigt, men det borde ju lösas om man gör kanalerna aningens större.

Nu återstår bara att se vad den fyrfota panelen har för åsikt om den...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar