lördag 2 mars 2013

Finn ett fel...

Medans solens varma strålar smekte från himlen idag passade jag på att öppna ut till rastgården...

"Matte, det är något fel här!"

"Hm, hur gör vi nu då...? Tänk om det finns något intressant där ute?"

"Hjälp! Det är en stor katt där inne som stirrar tillbaka på mig!"

 "Yes! Det funkar ju att gå på det här också!"

 "Usch så kallt..."

"Titta, det finns ju lite gräs kvar här trots allt :)!"

 "Jag vet att det där grässtrået är det absolut godaste...!"

"Okej, jag lyckades ta mig ut, men vad gör jag nu?"

"HUR tar jag mig över det här vita berget?"

"Ska, ska inte..."

"Friskt vågat, hälften vunnet..."

"Det kanske går..."

"Ja! Det funkar... :)!"

"Usch vad kallt matte!!! Och inte nog med det, ibland sjunker man ju ner i det vita kalla också..."


 Vilket är då felet? Att det är snö ute förstås enligt de på fyra ben och matte instämmer...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar