söndag 27 november 2011

Kattens dag i Jönköping

Igår var vi med och firade Kattens dag på DjurMagazinet i Jönköping. Det är alltid lika kul att vara med där och det brukar komma mycket nyfikna kunder och kika på alla katter som finns på plats. Förr om åren har det varit jag som kört och grejat med burarna och då har jag bara haft med mig Puzz eftersom det sedan varit fullt i bilen. Sommarens bilbyte samt en bilbur till katterna som inte är så smidig att lyfta ur gör att jag inte längre har möjlighet att göra det så i år fick alla mina tre lurviga kompisar följa med.



Puzz tyckte som vanligt att det var ett spännande äventyr att vara med. Hon formligen älskar att promenera runt i butiken, hälsa på besökarna och framför allt spana in alla spännande saker som finns där.

Puzz, dvs SP S*Mysebos Leeloo - The Fifth Element

Prinz och Kompiz var det som vanligt lite mer av fegis-karaktär över. Något annat hade jag inte väntat mig. Kompiz vågade sig på att gå på några korta små promenader tillslut, medans Prinz ansåg att det var tryggast i mattes armar...

Kompiz, dvs IP/CH Tawalli's Frank Sinatra

Prinz, dvs GIP S*Firetails Rockin Rio

Något som alla tre definitivt uppskattade var alla spännande smådjur som finns att titta på i butiken!




För att inte tala om den mest optimala katt-tv'n - alla underbart vackra fiskar som finns att beskåda i akvarierna!



Det var givetvis inte bara jag som var där och visade upp katter. Totalt fanns det tio katter på plats av olika raser att titta på för butikens kunder och andra nyfikna. Jag tycker att det är roligt att så många är intresserade, tittar och ställer frågor.
Från CaBoj's Ragdoll & Maine Coon fanns en Maine Coon, Ziggy och en Ragdoll, Tyson på plats. Två ståtliga herrar som visade upp sig från sin allra bästa sida.

Ziggy, dvs IP S*Coppermines Ziggy Stardust

Tyson, dvs S*Harmonys BlueEye Joxer

Sedan var det ett lite större gäng Sibiriska katter på plats också. Annelie på Ulvstorps gård hade med sig Mimosa och en som köpt kattunge av henne kom dit med den lilla tjejen som jag tyvärr har tappat namnet på. Hon är oavsett namn, en helt bedårande och snygg sibbetös...

Mimosa, dvs S*Ulvstorps gårds Mimosa


Från Sibbemaffians Sibiruppfödning fanns det tre katter på plats, två kullsyskon och deras mamma. Tyvärr lyckades jag bara få en av ungarna på kort, men det var en riktig charmknutte!

Suddis, dvs S*Moja Otrada Chudesnitsa

S*Sibbemaffians Barysjnikov

Tack DjurMagazinet för en mycket trevlig dag!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar