söndag 27 februari 2011

Kattfotografering...

Kompiz är verkligen helt omöjlig att fota med blixt. Han lyckas alltid blunda! Så idag mitt på dagen när det var riktigt ljust så fick jag fram kameran och gjorde ett försök att få till några bilder på de fyrbenta. "Grabbarna bus", dvs Kompiz och Prinz hade parkerat högst upp i klösträdet och tja, bilderna blev väl inte hundra, men de duger till mig :).

Först ut, de bägge buspojkarna Prinz & Kompiz. Känns faktiskt roligt att klösträdet som jag byggde till dem i höstas är uppskattat! De ligger ofta i det och repet är fortfarande lika fräscht som när det var nytt trots att de klöser ofta på det.


Kompiz låg kvar en bra stund trots att jag trackasserade dem med en fjädervippa för att få dem att titta in i kameran. Vet inte hur många bilder jag tog och i vanlig ordning så är det ju inte många som blir hyfsade... Det är inte lätt att ta kort på en busig katt!



Prinz förflyttade sig efter en stund neråt och parkerade på bordet.


En som däremot inte var sugen på att vara med på bild var Puzz. Det var helt omöjligt att få henne att titta in i kameran.


Resten av dagen har jag ägnat åt lite scrapbooking. Jag har scrappat små tavlor på mina katter, både de som jag har nu och de som vi haft tidigare i familjen. Idag gjorde jag färdigt Kompiz tavla. Jag är inte direkt någon poet, men den lilla dikten som finns med på tavlan handlar lite om hur just den katten är, dess personlighet och om den gör något speciellt.


Fortsatte sedan med att påbörja ett annat projekt som funnits i mina tankar. Jag har ju skrivit ner beskrivningar på det mesta som jag sytt/virkat/byggt osv. Tänkte att jag skulle sätta in dessa i en bok eller pärm. Men, hittade givetvis inget som jag gillade så nu har jag påbörjat ett scrappat omslag till min lilla "mönsterbok". Början ser ut så här:


Vi får väl se vart det landar när den är klar...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar