torsdag 10 februari 2011

En skål som ingen annan har...

Visst är det kul att ha något som ingen annan har? Det tycker i varje fall jag :). Att dessutom kombinera detta med lite kreativ aktivitet gör ju saken bara bättre.

För några år sedan fick jag lust, inspiration och tid att prova på porslins- & glasmålning. Färg inhandlades från en hobbybutik. Det var speciell porslins/glasfärg som man enkelt kunde bränna i en vanlig hushållsugn. I samma butik hittade jag även en liten skål som var perfekt i storlek till en kattmatskål. Jag inhandlade två stycken och åkte hem och prövade mig fram.

Resultatet efter lite exprementerande fram och tillbaka blev två stycken unika, handmålade kattmatskålar som mina fyrbenta vänner får sin mat serverad i.


Det har efter dessa hunnit bli lite mer saker, men det återkommer jag till en annan gång :).

/Anngert

1 kommentar: