fredag 25 februari 2011

Att kombinera sina intressen

Ibland springer man på saker i någon hobby som man genast kommer på vad man skulle kunna använda det till i något annat sammanhang. Så var det för mig när jag fick upp ögonen för det här med scrapbooking. Alla dessa underbara papper med allsköns mönster på. Hm, de skulle ju vara perfekt att använda som tapeter i mina tittskåp!

För ungefär ett år sedan, utifrån några härligt mönstrade scrapbookingpapper och tre likadana ramar växte så sakteliga en idé fram. Det blev tillslut tre olika små tittskåp med var sitt kreativt innehåll på mer än ett sätt.

Tittskåp nummer ett heter "Musik". Till tapet har jag använt ett papper med noter på och inredningen går i musikens tecken. Sedan är det givetvis en katt med i tittskåpet också... En liten kattunge som dansar till tonerna från grammofonen.



Till skåp nummer två, som fick namnet "Poesi" har jag använt mig av ett papper med text på. Papperet ser så där härligt gammalt och nött ut och jag tyckte att det blev perfekt som bakgrund till en mysig läshörna med picknick-korgen inom räckhåll. Och visst passar det bra med en Siames bland travarna av litterära mästerverk?



Det sista skåpet i serien kallade jag "Konstnärens hörna". Den dova mjukt mönstrade bakgrunden tillsammans med några mini-stafflier som jag sprang på i en butik gav mig inspirationen.



Tavlan som står på staffliet är den lilla duk som var med i samma förpackning som staffliet, fast jag kunde inte låta bli utan att påbörja en liten målning på den. Undrar vad kissen i hörnet tänker hitta på...?

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar