söndag 30 januari 2011

Uppdateringar

Ja, idag har jag uppdaterat lite på två av extrasidorna här på bloggen. Det har kommit till en beskrivning på hur man syr ett burskynke samt ändrat lite på sidan med scrapbooking. Kanske kommer jag lägga ut lite mer senare i kväll...

Idag har solen strålat ute och därmed så har det varit naturligt ljust även inne. Då jag "bara" har en helt vanlig liten kamera där blixten sitter fast på kameran utan möjlighet att vrida den åt något håll så brukar det vara extremt svårt att fota en av mina katter. Kompiz lyckas alltid att blunda så fort man tar kort med blixt på honom. Men idag fick jag fram kameran och det var tillräckligt ljust för att lyckas knäppa några bilder på honom utan att använda blixten. Det här blev resultatet:

Mattes soffkudde ;-)

Under januari så har det varit stor rea på en inrednings-/tygbutik här där jag bor. Givetvis så var jag där och fyndade lite. Hittade ett helt underbart tyg i fuskpäls och likaså ett tyg som känns som mocca när man tar i det till superbilliga priser. Fuskpälstyget köpte jag allt som var kvar på rullen, vilket var lite drygt 2,5 m och det blev några meter av det andra tyget också. Passade på att låna symaskinen när jag var hemma hos mina föräldrar förra helgen och kunde givetvis inte låta bli utan att sy några nya kattbäddar där jag delvis använde de nya tygerna. Så dessa blev det:
Den till vänster ovan har yttertyg i fuskmocca och innertyg i fuskpälstyget. Den till höger har vanligt mönstrat bomullstyg på utsidan och mjuk, härlig fuskpäls på insidan. Båda är tillsalu om mågon är intresserad. Kontakta mig på min mail som ni hittar under min profil i så fall!

Denna är gjord med ett kattmönstrat bomullstyg på utsidan och microfleece på insidan. Även denna är till salu.

Här är det återigen fuskpäls på insidan och på utsidan ett tyg med mönster av små hm, hjälpsamma kissekatter. Denna ska min mamma ge bort i present till en väninna som nyligen blivit kattägare.

/Anngert

1 kommentar:

  1. Söta goa Kompiz :-) Bäddarna fina som vanligt. Får nog lägga ner det som jag gör. Kram

    SvaraRadera