torsdag 27 januari 2011

Fotobok

I höstas fick jag ett presentkort på en fotobok. Jag bestämde mig för att göra en med bilder på min ena katt. I mellandagarna mellan jul och nyår fick jag äntligen lite tid över och satte mig att blädra bland alla bilder jag tagit, valde vilka jag skulle ha med och komponerade ihop fotoboken. Totalt hade jag 36 sidor till mitt förfogande att fylla med bilder och hade även möjlighet att lägga till text. Men även om det gick in många bilder så var det svårt att välja. Sedan är jag ju inte så bra på det där med att fota, så det var verkligen jättesvårt att veta vilka bilder man skulle välja.

Idag damp den färdiga fotoboken ner i brevlådan och jag måste säga att jag blev verkligen jättenöjd :)! Visst en del av bilderna har blivit lite mörka, men i det stora hela tycker jag att den blev bra. En kul grej att göra med sina bilder istället för att bara ha dem lagrade på datorn. Tror nog att när jag får tid över så kommer jag att göra liknande fotoböcker om mina andra fyrfota vänner också.

Lägger in några foton på hur några av sidorna ser ut. Ber dock om ursäkt för bildkvalitéen. Sidorna i fotoboken är blanka, så det var inte så lätt att ta bra bilder av den med en vanlig kompaktkamera.







/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar