onsdag 29 december 2010

Ny modell!

Givetvis kan jag inte låta bli utan att lägga lite av min lediga tid nu i mellandagarna på att sy. Det är ju så kul :)! I dag blev det först en rektangulär kattbädd. Var sugen på att sy något i det underbart färgstarka tyget jag fick en bit av av Lotta när jag var hos henne och hälsade på i höstas. Eftersom utsidan på bädden blev ett glatt utrop av färg så fick insidan bli neutral i svart microfleece.

Sedan fick jag en ny idé. Jag ville testa att göra en hörnmodell. Sagt och gjort. Det blev lite experimentsömnad innan jag fick till det som jag ville ha det. Tillslut blev det klart och jag blev nöjd med resultatet!


Givetvis så är kuddarna innuti lösa och vändbara. Så man kan antingen ha en färgglad innerkudde eller mjuk svart :).



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar