lördag 7 maj 2016

Slut på röran...

Dagen avslutades med att sy en liten praktisk förvaringspåse. Jag vet inte riktigt hur det är för er andra men för min del så brukar mitt headset till mobilen ligga i en enda röra i handväskan, i byrålådan eller på skrivbordet och det första man får göra när man ska använda det är att trassla ut sladden.

Såg en jättesöt liten förvaringspåse som man sytt på Pinterest och kom på att en sådan skulle kanske lösa mitt problem. En beskrivning fanns med i form av en bildsekvens så det var enkelt att följa och göra en. I beskrivningen hade de använt tre lager med tyg, jag valde dock att bara sy med två lager. Tyget jag använde var ett somrigt tyg med jordgubbar på. Det enda som behövdes förutom tyget var en liten dragkedja och en ring att hänga behållaren in.


Nu gäller det bara att komma ihåg att lägga tillbaka headsetet där i när jag använt det...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar