söndag 22 maj 2016

Scrapdags igen :-)

I går var det äntligen dags för en liten scrapträff igen. Känns som att det var alldeles för länge sedan nu! Blev i vanlig ordning en kreativ dag med många goda skratt och ny inspiration. För min del blev en del "bra att ha-kort" gjorda och merparten av dem gjordes utifrån de utmaningar som var på träffen.

Första utmaningen jag var med i var en utmaning där man skulle tolka några bilder som var med i programmet vi fått ut. Det var somriga bilder på blommor, blå himlar, vatten och solsken. Min tolkning blev den här:


En tolkning som jag vann utmaningen med! Trodde jag faktiskt inte att jag skulle göra så det blev en mycket glad överraskning!
Nästa utmaning var ett kort där man skulle ha med en tag med en klocka på. Den kändes knepig och mitt bidrag blev ett mycket enkelt kort där jag utgick från en stämpel jag har med texten "Carpe Diem". I övrigt så har jag använt mig av mönsterpapper till tagen, ett torrembossat papper som jag färglagt med sprayfärger till bakgrunden och en lite fjäril som dekoration.


I tredje utmaningen så skulle man använda sig av minst två av de papper samt det band som fanns med i den lilla goodiebag som man fick när man kom. Sådana utmaningar är knepiga då allt beror på vad man fått för något i sin goodiebag. Om det är sånt som man brukar jobba med eller om det är papper som inte alls är ens stil. Fick i varje fall ihop detta kortet:


Sista utmaningen som jag deltog i var en utmaning där man skulle skapa sitt eget mönsterpapper som man sedan använde. Jag passade på att göra ett grattiskort i lila toner där mönsterpappret i bakgrunden är gjort med akvarellpapper i samma nyanser som jag använt i bilden när jag färglade den.


Hann med att göra ytterligare ett kort och några tags som ska användas senare i år också innan det var dags att packa ihop och rulla hemåt.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar