lördag 16 maj 2015

Vinkällaren... (Del 2)

I vinkällaren händer det grejor! Väggarna har putsats, golvlister monterats, en dörr satts in och ett par hyllor har kommit på plats.
Då alla trädetaljer är betsade i mörk ek i tittskåpet så valde jag att ha vita putsade väggar. Putsen på väggarna gjorde jag enkelt av vit hobbyfärg som jag blandade ut med lite dekorationssand. Golvlisterna är vanliga trälister som jag kapat i rätt längder, betsat och monterat dit. Dörren (som inte är öppningsbar) har jag gjort av träpinnar från Biltema. Fyra stycken i bredd blev perfekt! Dörrkarmen är från en liten fyrkantslist i balsaträ. Gångjärnen är en sådan där lite metallklämma som sitter på strumpor ibland när man köper dem. Jag knipsade den i två delar och tog bort den vass spetsen. Dörrhandtaget är en smyckesdel som jag satt fast med en liten spik.
De båda hyllorna är träaskar som jag återanvänt. Det enda jag har gjort är att sätta i lite hyllor i dem och betsa dem i mörk ek. Om ni vill se hur de såg ut innan jag fixade till dem så finns det en bild på dem i "Vinkällaren... (Del 1)".


Hm... Jag tror bestämt att den anlitade snickaren har varit och nallat en vinflaska...! Bäst att be huskatten att hålla bättre koll på hantverkarna och inte bara leka...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar