söndag 31 maj 2015

Dopkort

I går var jag bjuden på dop när en kompis underbart söta lilla dotter skulle döpas. Så tidigare i veckan scrappades det ett dopkort här hemma. Det blev ett väldigt enkelt kort i rosa toner med ett gulligt mönsterpapper med djurmotiv. Tyvärr hade jag ingen bra stämpel så vad gäller texterna så fick dator och skrivare komma till användning. Men det funkar ju bra det också :-).


Dekorationerna på kortet är 3D-stickers och jag har gjort kortet så att det öppnas i mitten. För att hålla det stängt så satte jag dit ett grönt band som matchade det mönstrade pappret så att man enkelt kan knyta en rosett.


Inuti en enkel text och plats att skriva en hälsning. Kortet fästa jag sedan på paketet med ett band som jag drog igenom kortet med en nål och knöt runt snöret på paketet.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar