måndag 11 maj 2015

Bland tomtar och blomster

I helgen blev det även lite kort klara. Återigen är det några "hybridkort" eller vad man ska kalla dem som sett dagens ljus. Jag hade några gamla kort med utskuret hål i för foton liggande och hade ett tag funderat på vad jag skulle göra med dem. Efter lite sökande på nätet efter tomtar och katter att brodera så blev det att jag broderade ett par tomtar och ett roligt katthuvud.

Dessa broderier monterade jag sedan in i de färdiga ramarna och sedan fortsatte jag att dekorera korten med scrapbooking. Inget avancerat eftersom jag ville att det broderade motivet ska vara det som drar blicken till sig. Men det blev ett julkort i varma röda toner och ett i lite kallare blåa nyanser. Kortet med det broderade katthuvudet blev ett färgsprakande höstkort.




Har ett kort kvar med oval ram i. Får se vad det kan tänkas att bli i det...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar