lördag 19 oktober 2024

Besök av fotograf

Vid ett par tillfällen under hösten så har jag och mina fyrbenta kompisar haft besök av en före detta kollega som är duktig fotograf. Tanken var att få till några snygga bilder på Trazzel & Elza som jag kan förstora upp på samma sätt som jag gjort med flera av mina andra katter. Förra gången som vi fotade katt  besökte vi Mats i Mullsjö fotoklubbs lokaler. Men då de inte har kvar sin lokal så fick vi lösa det på annat sätt. Mats har all nödvändig utrustning liggande hemma hos sig så han packade helt enkelt med sig grejerna och sedan riggade vi upp bakgrund, blixtar osv hemma i mitt kök. Trazzel hade lite egna åsikter om hur man poserar första gången vi testade så det fick bli ytterligare en fotosession innan vi var klara. I förra veckan fick jag ett minneskort fullt av underbara bilder. Bjuder på några smakprov här och för min del återstår det svåra jobbet med att välja ut vilka bilder som ska förstoras upp och ramas in...

Fotograf av samtliga bilder i detta inlägget: Mats Stenholm. Besök gärna hans blogg!

Trazzel




Elza



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar