lördag 2 september 2023

Burskynke

Snart drar det ihop sig till Trazzels första utställning och innan man åker på utställning måste man ha all utrustning klar. Så idag har jag sytt burskynke till en liten Trazzel-sudd. När jag ställer ut fler av mina katter så vill jag ha något gemensamt på burskynkena så att det syns att de hör ihop. Alltså spann jag vidare på samma tema som jag har till mina Britters burskynken: Svart fusklädertak där halva taket är sytt i nät för att släppa in ljus ovanifrån och svart fuskläderbotten. Trazzel i sig är ganska mörk i sin svarttabbymönstrade päls så gardinen fick bli i en ljust beige färg. Var ganska tunt tyg så jag valde att sy den i dubbelt tyg och självklart med fastsydda resårband och krokar i överkant så att det bara är att kroka upp den när man inreder buren. På bilderna nedan är burskynket monterat under ett bord, så måtten på höjd, bredd & djup är ju inte riktigt rätt men man ser ju lite hur det kommer att se ut i varje fall!


I utställningsburen behöver man även en bädd att ligga i när man är en liten katt. Jag sydde en i några stuvbitar tyg som jag hade hemma. Utsidan är i ljust beige med lite mörkare stjärnor på och insidan i vit microfleece. Kudden givetvis vändbar med mönstrat tyg på ena sidan och vit microfleece på andra sidan. I mitten sitter en guldfärgad knapp och bädden är ca 35 cm i diameter och kantens höjd är ca 10 cm.


Självklart måste den som ska ha burskynket få provsitta det, så jag kallade in godingen för att höra vad han hade att säga och tja, jag tror nog att burskynket fick godkänt...





Sen kom fler och ville provsitta, så det var bara att gilla läget medans alla granskade mattes jobb. Tror nog att alla ansåg att matte gjort ett bra jobb...



Nu ser vi fram emot att få prova det på riktigt på Trazzels första utställning om ett par veckor!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar