onsdag 21 december 2022

Praktiska påsar

En paus i julstök och julstress tycker jag att man ska unna sig. Varför inte scrappa lite?

Under min julhandel så har jag fått med mig ett par praktiska papperspåsar hem. Som de flesta vet vid det här laget så brukar jag återanvända papperspåsar i lagom storlek genom att dekorera dem lite snyggt och sedan använda till presentpåsar. Denna gången blev det en julpåse och en lite "kattigare" påse av påsarna som jag burit hem julshopping i.

Den juliga påsen fick dekoration på bägge sidor pga av att den hade tryckta loggor där. Min dekoration fick gå i milda gröna nyanser med mönsterpapper med snöflingor och snögubbar på och sedan dekoration av utstansade granar och ett sött hjärta med texten "God Jul".


Den kattiga påsen fick bara dekoration på en sida dels för att jag hade bara en av varje av det jag ville dekorera med och dels behövdes det inte döljas några loggor på påsen. Mönsterpapperet i bakgrunden är en restbit av ett papper med pressade blommor/blad i. Den söta svartvita kattungen som jamande spanar in den lilla fjärilen har jag klippt ut från någon förpackning av något slag för länge sedan och sparat i min "bra att ha"-mapp.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar