söndag 21 augusti 2022

Höstens första!

 Igår var det dags för höstens första scrapträff. Min ambition när jag åkte dit var att jag skulle göra julkort för hela slanten, men så blev det ju förstås inte. När jag kom dit så hittade jag en liten påse på min plats som innehöll ett par gamla lådor som mobiltelefoner legat i, en liten chipsburk och så själva påsen då. Kompisen som satt bredvid mig skrattade lite och berättade att hon hittade det hemma när hon städade, tänkte på mig som brukar återbruka lite påsar och burkar och undrade om jag ville ha dem. Tackar, tackar sa jag och vips så hade jag massor av idéer för vad jag ville göra hela dagen...

Så, vad kan man då göra med en chipsburk och ett par telefonlådor...?


Jo, man kan göra det här! Chipsburken fick bli en julburk klädd med ett härligt snöflingemönstrat papperoch detaljer i grönt, vitt och rostrött. Telefonlådorna tog jag ur pappformen i och klädde invändigt med enfärgad cardstock och på utsidan klädde jag den ena i ett kattmönstrat papper och den andra i ett papper med härligt solrosmönster på. Till dessa självklart matchande cardstock och lite enkla dekorationer.






Påsen som en del av grejerna låg i hade en härligt lite skrynklig yta i rött. Tyvärr gjorde strukturen att det var svårt att få dekorationer att fästa så bra på ytan, så det fick bli en väldigt enkel dekoration med ett par olika mönsterpapper bara.


Julkort då, blev det några gjorda? Jodå, ett par stycken fick jag ihop. Den här gången blev det julkort utan att använda några som helst julmönstrade papper! Det ena har jag embossat mönsterpappret på med en embossingfolder med snöflingor och det andra fick lite juliga dekorationer. 



En riktigt härlig, kreativ dag med gott fika, goda skratt och trevlig gemenskap!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar