lördag 14 maj 2022

Sobert!

Jag hade en plan för vad jag skulle sy idag. En vän till mig frågade om jag kunde sy lite kattbäddar till henne. Klart att jag ställer upp och fixar det. Hur många? Tja, det började med tio och blev till slut tolv. Inga problem att fixa innan vi ses nästa gång tänkte jag. Men, i vanlig ordning går inte min plan riktigt som jag tänkt... När jag handlade tyg igår så hann jag bara med att åka till Tygfabriken och köpa det tyg jag ska ha på utsidan av bäddarna. Men jag tänkte att plädar som jag brukar ha till insidan, ja, det kan jag ju fixa idag lite mer lokalt. Nja, riktigt så enkelt var det ju inte. De var tillfälligt slut...

Men, efter lite letande i mina tyglådor så hittade jag en bit av en svart pläd som räckte till två av bäddarna i varje fall :-). Så två bäddar är helt klara och de går i svart och gråvitt. Givetvis vändbara kuddar med mönstrat tyg på ena sidan och mjukt härligt microfleece på insidan. I mitten sitter en cool knapp med en stjärna på.



Bara tio bäddar kvar att sy med andra ord, men det ska nog gå bra :-)

/Anngert

2 kommentarer:

  1. Du, otroligt kreativa tjej. Beundrar allt du företar Dig, det blir ju så bra!
    Kul att fått lära känna dig🐾

    SvaraRadera