lördag 28 maj 2022

Scrapträff!

Idag var det äntligen dags för scrapträff igen! Det var sommaravslutning på de träffarna som jag brukar gå på och det innebar i vanlig ordning förutom supergott fika även godis och goodiebag. Butik fanns på plats så det blev även en del shopping av mer eller mindre nödvändiga tillbehör.

Under dagen kunde man vara med i två olika utmaningar. I den första skulle man på något sätt använda minst ett av de små bruna kuverten man hade fått i goodiebagen när man kom. Mitt bidrag gick i rost och guld och det lilla bruna kuvertet förvandlade jag till en liten påse. Jag blev så glad när jag vann omröstningen i utmaningen!


Andra utmaningen var att man skulle göra något med minst fyra vikningar. Att göra kort med många vikningar är verkligen inte min grej, men med lite snabb matematik så kom jag på att de gamla hederliga kuvertkorten faktiskt har fyra vikningar, så ett sådant fick det bli. Själva kuvertet viker man utifrån ett helt stort cardstock (eller mönsterpapper om man vill). Jag har sedan dekorerat det med mönsterpapper i rostrött och blommor som matchar i rost och svart.



Dagen avslutade jag sedan med att i vanlig ordning göra ett par små julkort. Formatet på dessa blev det lilla långsmala och det ena fick gå i rosa samt bruna toner och det andra blåa.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar