lördag 29 februari 2020

Några mjuka bäddar

När bäddarna som jag sytt till Årets katt i Billingbygdens Kattklubb delats ut förra helgen fick jag frågan om jag inte kunde sy en till sådan åt en annan person. Klart att jag kunde fixa det, bara jag fick tag i mer av tygen jag använt. Ibland har man tur och jag fick tag i både tyget jag hade på utsidan och insidan. Så idag blev det lite bäddar sydda. Först var tanken att bara sy den som jag fått beställning på, men då jag hade ett par bäddar liggande halvklara så tog jag tag i dem också och gjorde dem klara.

Den beställda bädden har ett yttertyg av ett ljust tyg med katter på och insidan är av skogsgrön microfleece.


De andra två bäddarna är lite mindre i diameter och har en utsida av mörkt blått tyg och en insida av grå microfleece med eller utan stjärnor.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar