söndag 1 september 2019

Nyckelringar

I våras hittade jag ett roligt kattmönstrat band i en scrapbooking-butik. Bandet var ganska brett och jag kom inte på något direkt som jag skulle kunna ha det till i just den hobbyn, men jag fick en annan idé om hur jag kunde använda det och köpte således en bit av det.

Nu i helgen fick jag äntligen tid att pyssla ihop ett par nyckelringar. Jag sydde fast det tunna mönstrade bandet på ett grövre svart band. Det svarta bandet är ett sånt där band som man kan ha som bärrem till väskor och som är enkelt att bränna i kanterna för att det inte ska repa upp sig. Sedan har jag vikt banden runt var sin metallring och sytt ihop dem lite omlott. Ringen är även den en ring som ursprungligen var tänkt till väskor, men som jag tyckte passade bra här. Till sist har jag trät i en ring som man kan hänga sina nycklar i.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar