torsdag 18 april 2019

Söta små korgar

Såg ett inlägg på Facebook där en person hade virkat supersöta små korgar. Letade reda på mönstret och konstaterade att de verkade inte så svåra att göra. Jag valde dock att virka dem i ett aningen grövre garn än vad som stod angivet i mönstret så att de skulle bli lite större.

Mönstret som jag har virkat efter kommer från "Skapa och inreda" och jag har valt att virka i garnet "Home sweet home" från Svarta fåret. Det blev en gul och en grön liten korg och det gick åt ett nystan till varje korg. På handtaget där det är fäst i korgen har jag sytt fast en liten hjärtformad knapp. Mina korgar är ca 10-12 cm höga utan handtag och ungefär lika stora i diameter.



Vad jag ska ha korgarna till vet jag inte riktigt än, men det får tiden utvisa :-).

Och med dessa små söta korgar i påskfärger önskar jag alla en riktigt härlig påsk!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar