söndag 10 februari 2019

Kattiga necessärer

Jag har hållit på och rensat bland mina tyger lite och då har det en förmåga att dyka upp lite idéer om vad jag ska göra med alla dessa små stuvbitar som ligger och dräller. För ibland är det ju så att man tycker att tyget är lite för fint för att kasta bort även om det kanske inte räcker till någon större kreation.

Idag fick jag lite tid att svänga ihop några necessärer av lite stuvbitar med kattmönstrat tyg. Det blev två i ett vitt tyg med gråa katter på och två i ett mörkt grovt tyg, även det med kattmönster förstås! Till de bägge vita necessärerna hade mamma ett par ljusa dragkedjor liggande i precis rätt längd som jag fick ta, men till de mörka fick jag masa mig iväg och inhandla ett par stycken. Insidan på necessärerna har jag gjort i sån där tygliknande vaxduk som tål att torkas av. De mörka och en av de vita fick en insida i en härlig lila nyans och den andra vita fick en svart.





/Anngert

2 kommentarer: