lördag 23 februari 2019

Godis är gott...

Idag var det dags för en härlig scrapträff igen. Så underbart skönt att bara få försvinna in i kreativitet och skapande!

Normalt brukar jag ju oftast scrappa kort, men inte idag. Till den här träffen hade jag tagit med mig de Pringles-burkar som jag sparat hemma när de blivit tomma med tanken att jag någon gång ska återanvända dem till något kreativt. Nu låter det som att jag käkar chips på löpande band, men riktigt  så illa är det inte. Burkarna har stått ett tag utan att jag riktigt har kommit på vad jag vill göra med dem. Men, det är garanterat fler än jag som tycker om godis, så jag kom fram till att jag gör helt enkelt om burkarna till lite snyggare burkar som kan fyllas med godis och tas med när man går bort eller som present!

Med mig till träffen hade jag fyra burkar. En vanlig hög, två små och så en lite mitt emellan i storlek.


Första burken jag gick lös på var den i "mitt emellan-storlek". Den fick bli mitt tävlingsbidrag till dagens utmaning på träffen. Alltså, dekorerade jag den utifrån kraven på utmaningen: Pärlor, lila, stämpel och ett 10x10-papper. Denna burk gav mig vinsten i utmaningen!



Nästa burk jag gav mig på blev den höga. Där använde jag mig av ett helt stort mönsterpapper med en katt som leker med fjärilar på en mur i ena hörnet. Då kanten på pappret hamnade väldigt nära motivet valde jag att dölja det med en blomsterranka. Locket lät jag vara genomskinligt på denna, dekorerade bara kanten med ett litet strassband.


Då var det bara de två små burkarna kvar. Den ena fick dekorationer med mönsterpapper med trä- och fjärilsmönster och den andra fick ett mer marint tema.







Burkarna ligger nu i min "bra att ha-låda" i väntan på användning. Varför slänga saker när man kan återanvända det?

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar