söndag 18 september 2016

Kompiz på utflykt

Idag har jag varit på en liten utflykt med Kompiz till Västsvenska kattklubbens utställning i Västra Frölunda. Som vanligt när det är utställning så blev det en okristligt tidig morgon efter alldeles för lite sömn. Men när man väl kommer till utställningen och träffar alla trevliga människor och tittar på alla vackra katter så är den känslan som bortblåst!

Resultatmässigt för min lilla isbjörn gick det sådär idag. Kompiz har ju tagit den högsta titeln som man kan så i grundbedömningen får han numer bara ett HP, dvs ett hederspris. Dock fick han en bra bedömning av domaren och det som påpekades var sådant som jag efter x antal utställningar redan känner till...  Fick även med mig ett par prepareringstips från domaren som kommer att testas till nästa utställning :-). När det lite senare blev dags för nomineringarna så mötte Kompiz en snygg Bengal som även knep nomineringen.

I seniorbedömningen var det även där hård konkurrens. Kompiz slutade trea bland hanarna efter en Bengal och en annan Britthane. Helt ok bedömning även här.


Att åka på utställning med bara en katt innebär massa tid över att utforska vad montrarna har att erbjuda. Idag blev det jackpot och fram med stora plånboken. Med hem i bilen följde drygt 20 kg kattmat till kanonpris och en ny chipstyrd matskål, även den till ett riktigt bra pris. Kattmaten behövde påfyllning här hemma så det var helt perfekt tajming och jag har även funderat på att köpa en till chipstyrd matskål då jag har flera katter som äter ur den jag har så lika bra att passa på när det är bra pris :-).


Vill även passa på att säga ett stort grattis till alla mina vänners fina resultat under helgens utställning. Ingen nämnd, ingen glömd!
/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar