fredag 23 september 2016

Höstinspiration

Sensommaren dröjer sig kvar ute med hyfsat fint och varmt väder. Men hur man vänder och vrider på det så går vi mot höst. Det jag gillar med hösten är alla vackra färger som uppenbarar sig i naturen. Härliga gula, orangea och röda sprakande toner.
När sommarblommorna hade gjort sitt på altanen och det började bli dags att plocka fram lite höstmys med ljus inne så passade jag på att "höstpynta" lite. Så idag bjuder jag på lite höstinspiration!

I köket har ett par höstdekorerade ljusarrangemang fått flytta in på härligt rostfärgade dukar. En betongkruka i form av ett hjärta fylldes med dekorationssten, en ljushållare i betong och några dekorationskvistar & bär. På köksbordet dekorerades ett ljusfat med likadana saker fast här fick även ett fuskäpple vara med bland dekorationerna. Med tanke på att det finns fyra lurviga medlemmar i familjen är alla ljusen av varianten fejk. Dessa som jag hittat är toppenbra då de går på timer och tänds vid samma tid varje dag!



På altanen har ljungen fått flytta in i krukorna. Runt omkring har jag sedan dekorerat med kottar och stenar samt även här fuskljus. De tänds när mörkret sänker sig och lyser sedan fint hela kvällen.



På ytterdörren tyckte jag att det var dags att byta ut den somriga dekorationen med fjärilar till något annat som passar årstiden bättre. Hittade en läcker träkrans när jag var inne i blomsterbutiken idag och den fick följa med hem. Väl hemma har den dekorerats med resterna av vad jag hade kvar från mina ljusarrangemang innan den hängdes upp på ytterdörren.


Ha en härlig höst allihopa!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar