söndag 3 juli 2016

Sommarscrap!

Vad passar väl bättre en regnig sommardag än en trevlig scrapträff med massa inspiration, kreativitet och gott fika? Det var vad som stod på schemat igår :-). Och vilken bra dag det blev för mig i tävlingarna! Men mer om det sen...

Blev en heldag med scrapbooking igår och jag var hyfsat produktiv får jag nog lov att säga. Fem kort blev det gjorda och fyra av dem gjorde jag med utgångspunkt från de utmaningar/tävlingar som var på träffen. Första utmaningen var en utmaning där man skulle använda en given bild och en given text på sitt alster. I övrigt fick man välja fritt hur man skulle göra. Mitt bidrag blev detta:


Bakgrunden har jag gjort mha en mask/stencil, 3D-pasta och distressfärg. Bilden uppe i vänstra hörnet och texten var det som vi fick ut. Det enda jag la till förutom bakgrunden är alltså blommorna, bradsen som ser ut som skruvar samt det röda pappret bakom texten. Tror att det var fler än jag som tyckte om mitt kort för det vann omröstningen i tävlingen :-)!

Nästa utmaning var en utmaning där man skulle använda minst fyra saker, varav en måste vara ett mönsterpapper, ur den lilla goodiebag som man fick när man kom. Sedan fick man lägga till vad man ville. Hehe... Ibland ska man ha tur och få en goodiebag som passar som hand i handske! Min innehöll saker i vitt, svart & gula toner samt en bild på en sköldpaddsfärgad katt. Mitt tävlingsbidrag blev detta:


Ytterligare ett kort som föll flera i smaken och jag vann återigen omröstningen!!! Wow :-)! Det som kom från min goodiebag i kortet ovan är det gulmönstrade pappret i bakgrunden, bilden på katten, de svarta banden, tre av rosorna och en av de platta blommorna.

Dags för utmaning nummer tre. Den här gången skulle välja en rad i en matris i häftet man fick ut. Allt det som stod i den raden skulle man sedan använda på ett alster. Man fick lägga till, men inte ta bort något. I raden jag valde stod det Sprayfärg, 3 ord, något utstansat, washitejp och rhinestones. Bara att sätta igång... Så här blev resultatet:


I varje tävling finns det två priser. Ett till den som vinner omröstningen och ett som man lottar ut. I denna utmaningen så vann jag det lottade priset :-)!

Dagens fjärde utmaning var att göra ett alster som bara innehöll två nyanser av lia, limegrönt och vitt. Anngert tänker genast CAS, dvs Clean and Simple och gör ett väldigt enkelt kort:


En "distress-ruta" med färgerna lila och lime samt lite vitt "kladd" som jag gjort med en mask och 3D-pasta. Texten är stämplad på lite halvgenomskinligt papper och fäst med 3d-kuddar som jag dolt med lila strasspärlor. Ingen vinst i den utmaningen, men jag är riktigt nöjd med mitt kort ändå!

Dagen avslutade jag med att göra ett kort utifrån ett riktigt läckert kort som jag sett på nätet. Ett kort där texten är stämplad "svart på svart" och embossad med klart genomskinligt embossingpulver och där de enda dekorationerna är några färgglada blommor och strasspärlor. Blev minst lika snyggt som det jag sett på¨nätet!


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar