tisdag 19 juli 2016

Bäddar...

Medans man väntar på att den där riktiga sommarvärmen ska infinna sig så kan man alltid förbereda inför hösten en aning. En av rasringarna som jag är medlem i, närmare bestämt The Maine Club kommer i höst att arrangera en Breed BIS för Maine Coon tillsammans med Östkatten på deras utställning i oktober. Jag tänkte som vanligt sy lite grejer och skänka till prisbordet. Så de senaste dagarna så har jag knopat ihop lite bäddar. Sex stycken är klar och totalt ska det bli nio. Tyvärr räckte inte tyget jag köpt till alla så de sista tre får jag  sy vid ett senare tillfälle.
Prisbäddarna till årets special blev riktigt läckra. Yttersidan är ett fräckt USA-inspirerat tyg och insidan är fluffigt, supermjukt teddy-tyg. Självklart så går det att vända vilken sida man vill in. Och ut :-).


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar