lördag 27 februari 2016

Clean and simple

CAS - Clean And Simple. Ja, det får man nog säga att tema för min del har varit på dagens scrapträff. I vanlig ordning en jätterolig dag med ny inspiration och nya idéer blandat med gott fika och trevligt sällskap.

Dagens utmaning var "Tolka 8". Inte det lättaste kan jag meddela. Jag tolkade 8 såhär:


En åtta består av två ringar. Dessa två ringar blev blomstercirklar i mitt kort omgivna av utstansade blad i vitt och som kronan på verket en fjäril i mitten. Jag måste ha gjort en tolkning av 8 som föll merparten av deltagarna på träffen i smaken för jag vann utmaningen :-)!!!!

De övriga korten jag gjorde under dagen var två "bra att ha-kort" och givetvis ett julkort. Ett av "bra att ha-korten" blev ett grattiskort i lila och svart. Motivet är torrembossat på det svarta pappretvartefter jag har dekorerat fjärilarna med några strass-stenar och lagt gloss över. De lila strassen kommer även igen i punkten över i i ordet grattis.


Nästa "bra att ha-kort" gick även det i lila toner. Var ju tvungen att testa den nya stämpeln med maskrosorna som jag köpte och en utstansad fjäril och några strass gav kortet liv.


Till sist så presenterar jag dagens julkort. Ett mycket enkelt kort i grönt och svart. En utstansad gran, strass som glitter och en enkel skylt med "God Jul & Gott Nytt År". Enklare än så är det svårt att göra...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar