måndag 22 februari 2016

Blev ett par blåa också...

Blev allt lite sypyssel till igår. För om man utnyttjar tygerna väl så kan man få ut ganska mycket av det man har. Så medans jag hade färskt i minnet hur jag tänkte utnyttja de kattmönstrade tygerna som jag hade så passade jag på att sy ett par blåa kattbäddar också. Det blev en rund bädd med lite krusig kant och en rund med stabil skumgummikant. Självklart har den sistnämnda en vändbar kudde så att husse & matte (katten?) själv kan välja vilken sida som ska vara upp. Knappen i mitten är en likadan blomformad knapp som jag använde till en av de rosa bäddarna jag sydde i lördags.


Med krusig kant

Med kattyget upp på kudden...

...och med den gosiga microfleecen upp.

Knappen

Även dessa bäddar kommer att gå till The Maine Clubs årsmöte och vara priser i Årets katt-tävlingen där. Många bäddar har det blivit sytt, men nu är jag äntligen klar!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar