lördag 13 december 2014

Runt & fyrkantigt

Idag har symaskinen fått jobba lite igen. Två bäddar som en kompis har beställt har sytts upp och gjorts klara. Beställningen löd: "en stor fyrkantig och en vanlig rund med mjukt gosigt tyg inuti". Sån't gillar jag, för då kan jag leka loss lite vad gäller tyger & färger :-).

Bägge bäddarna är sydda med svart slitstarkt jeanstyg som yttertyg och mjuk härlig microfleece på insidan. Självklart är kuddarna både i den fyrkantiga och den runda vändbara med jeanstyg på ena sidan och fleece på andra.
På den runda passade jag på att testa en ny sak som jag funderat på ett tag. Nämligen att sätta fast en bred spets på kanten istället för att sy och vika ner en kant. Tyckte att det passade riktigt bra i kombination med det grova jeanstyget och den mjuka fleecen!
I mitten av kudden på den runda bädden sitter det givetvis en söt liten blommig knapp.

Den fyrkantiga med jeanssidan upp på kudden...

...och med fleecesidan upp.

Den runda bädden med vita sidan upp på kudden...

...och med jeanssidan upp.

Närbild på knappen som sitter i kudden... 

...och spetsen som pryder kanten.

Jag gillar resultatet, så nu hoppas jag att den som beställt dem också gör det :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar