söndag 13 juli 2014

Tidningsråttor?

När jag för ett tag sedan städade bland mina tyger så insåg jag att jag hade ganska många "småbitar" liggande och bestämde mig för att använda dem till något. När jag hade virkat mina bäddar så fick jag dessutom lite tygremsegarn över som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Efter lite funderande så kom jag på att jag kunde ju använda garnet till svansar på kattmynta möss. En titt i tyglådan och jag fiskade upp en tygbit som såg ut som tidningspapper och sedan bar det av till symaskinen :-).

Blev rejäla sparkvänliga råttor fyllda med massor av kattmynta och med flätade svansar av garnet samt ett orange bomullsband. Garnet användes även till morrhår på råttorna.



Tyget räckte till sex råttor, men jag har fortfarande lite garn kvar till svansar, så vem vet, kanske blir fler råttor i annat tyg någon dag framöver :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar