torsdag 20 juni 2013

Pysselhelg!

förra helgen blev en riktig pysselhelg. På lördagen var det sommaravslutning på scrapträffarna som jag brukar åka på. Blev en härlig dag med knytkalas och pyssel. Med andra ord: massor av god mat och scrapbookinginspiration :-).

Personligen så inledde jag dagen med att "kopiera" ett kort som jag fått några dagar tidigare. Det var ett kort som var som en liten ask där man kunde stoppa i en hälsning, ett presentkort eller en liten present. Jag hade med mig kortet jag fått för att kolla in konstruktionen och sedan gjorde jag ett på samma sätt. Fast mitt blev ett julkort...



Blev även helt såld på en stans som en av deltagarna på träffen hade. Den såg ut som en mustasch ungefär och resultatet av den är det mönster som syns på kanterna på de båda korten nedan. 



Givetvis hann jag med att göra en distressruta också...


På söndagen visade det sig vara regn ute så mina trädgårdsplaner gick helt i kras. Istället packade jag upp scrapgrejorna på vardagsrumsbordet och fortsatte pyssla :-)! Denna gången utan tillgång till den härliga stansen, men två julkort till blev det.



Känns skönt att ha kommit igång redan nu med julkorten...
 /Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar