söndag 9 juni 2013

Fler användningsområden...

Jag har ju inrett buren som mina katter åker i i bilen med mjuka tyger. Första gången som jag monterade upp tygerna så använde jag kardborreband. Funkade sådär. De blir dåliga efter ett tag när man öppnat och stängt dem några gånger. Och man plockar ju dessa tyger upp och ner då och då för att tvätta dem. Nästa idé blev att ersätta kardborren med säkerhetsnålar. En lösning som inte var helt till belåtenhet eftersom det var ganska så knöligt att sätta upp och ta ner.

På förra utställningen som jag var på samtalade jag med en kvinna som syr burskynken och hon visade mig hur hon monterar sina gardiner. Hon använde resårband och små krokar! Hennes idé var briljant och är något som jag antagligen kommer att praktisera nästa gång jag syr nya. Men, en variant av den kom väl till pass för att sätta upp tygen i bilburen. Dock behövde jag ha lite kraftigare krokar för att det skulle fungera. Hm... Vad skulle kunna funka???

Jag sydde på små öglor av resårband på "flärparna" som jag använt för att fästa de olika delarna. I dessa hakade jag sedan i vanliga krokar som man använder när man hänger gardiner :-). Funkar perfekt! Blev smidigt att sätta fast och är enkelt att loss för att kunna tvätta det.




Man ska inte se sig blind på vad ursprungstanken för en produkt är... :-)

/Anngert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar