lördag 8 september 2012

Parkeringspengar

Japp, det brukar jag ha en bunt liggande i något fack i bilen. Resultatet av det är ju givetvis att man får sitta där och rota runt i alla fack innan man hittar några kronor när man behöver det. Idag bestämde jag mig för att fixa en lösning på problemet. Alltså sydde jag en liten börs att ha småpengarna i :-).


Utsidan är i ett lite kul tyg med tidningsmönster på. Tyget är lite grövre i kvalitén vilket gör att börsen blir hyfsat stabil.


På insidan har jag fodrat den med ett mjukt följsamt tyg i en läcker lila nyans. Själva formen på min lilla börs är som ett kort runt pennfack eller hur man ska beskriva den...
Sedan har vi det där med att sy i blixtlås. Undrar vilket årtionde jag ska lära mig att hålla mig långt borta från det. Att det ska vara så svårt att få till det bra?! Tja, efter diverse muttrande och morrande framför symaskinen så satt det fast i varje fall och resultatet såg hyfsat ut.


Då är det bara att komma ihåg att stoppa småpengarna i börsen istället för något annat fack i bilen...

/Anngert

1 kommentar:

  1. Åh, vad fiffigt =) Håller på att sy pennskrin av Gevaliapaket, kanske skulle göra ett mindre till bilen oxå =)

    KRAM Karoline

    SvaraRadera