lördag 29 september 2012

Återvinning!

Dricker du mycket kaffe? Behöver du en rejäl kasse när du storhandlar? Återvinn kaffepaketen och sy en egen! Hur många som behövs beror på hur stor kasse man vill sy. Det man ska tänka på är att välja kaffepaket som är av plastigt material för att det ska gå att sy i det. Materialet i kaffepaketen gör att kassen blir stabil och enkelt kan stå stabilt i kundvagnen medan man handlar. Perfekt om man som jag handlar med självscanning och alltså packar varorna medan jag traskar runt i butiken.


Eftersom jag tillhör kategorin som inte dricker kaffe så bad jag mina föräldrar att spara kaffepaket åt mig. Till denna kassen har det gått åt 14 stycken tomma kaffepaket. Jag klippte upp dem, tvättade av dem och lade sedan ihop dem så som jag ville ha dem. Sedan var det bara att börja sy ihop dem och fintrimma storleken på sidorna till det jag vill ha. Eftersom insidan inte blir speciellt snygg av alla skarvar så valde jag att fodra den med ett mörkt lite grövre vanligt tyg.


På varje långsida gjorde jag två hål i vilka jag satte gardinöljetter. Genom dessa trädda jag sedan handtagen i grovt band.


Snygg, ovanlig och egentillverkad miljövänlig shoppingkasse - perfekt!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar