lördag 9 juni 2012

Planterat

Kyla, regn och rusk. Nej, inspirationen att plantera i blomlådorna ute har inte varit allt för stor. Men nu i veckan tog jag tag i det och nu håller jag tummarna för att det inte blir för kallt på nätterna utan att de ska klara sig. Som vanligt har det blivit en liten blandning av perenner och sommarblommor. Perennerna kommer jag givetvis att försöka övervintra sedan, vilket ibland fungerar bra och ibland mindre bra. Vintern som varit har alla utan en perenn i krukorna klarat sig. Den som inte överlevde var ingen större förlust för mig, katterna däremot saknar säkert sitt dyra gräs...

Så här blev det i varje fall på framsidan när jag var klar:


De två krukorna till höger på bilden ovan är perenner som har övervintrat. I krukan längst till vänster är det en ny perenn planterad och i den som står där emellan är det sommarblommor (tagetes).


Längst in bredvid dörren står det två små krukor med sommarblommor och ovanför dem hänger en ampel. Den fick jag tyvärr inte med på bild..


Bordet och de två stolarna har de senaste två åren stått på baksidan. Men de börjar bli ganska nötta av vänder och vind, samt att jag har lite andra planer för uteplatsen på baksidan så i år har de fått flytta fram till framsidan.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar