söndag 28 november 2010

Snö

Ja, det är en vara som vi just nu har gott om här där jag bor. Ännu är det bara slutet av november och ett rejält tjockt lager vit snö täcker marken. Tittar man på smhi's hemsida så är snödjupet här just nu 74 cm, vilket är näst mest i hela landet. Känns lite tidigt för så mycket snö så här långt söder ut. Det har snöat till och från hela den senaste veckan och morgon som kväll har man haft den inte allt för roliga sysselsättningen att skotta.

Tog ett par bilder när jag var ute och skottade i förmiddags. Vet inte riktigt var jag ska göra av snön jag skottar bort från uppfarten snart...

Bild tagen från min infart ut mot gatan

Utifrån gatan in mot huset där jag bor.

/Anngert

2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt det ser ut! Hoppas snöandet håller upp snart. Inte är det väl skottår i år?

    SvaraRadera
  2. Vi har ju också mycket snö. Men jag har ju tur nu som bor i lägenhet och får det skottat.....så det finns ju lite positivt att bo så här. Fast jag skottar ju trappen ändå.....kan inte låta bli :-)

    SvaraRadera