lördag 14 september 2024

Best In Show!!!

Med soluppgången i ryggen styrde jag tidigt i morse kosan mot Göteborg och Västsvenska Kattklubbens internationella utställning. Med mig i bilen hade jag idag Elza och Trazzel.

Dagen bjöd på spänning, skratt, härliga samtal med utställarkompisar och överraskningar. Elza ställdes för första gången i klass 8, fick en jättefin bedömning och tog sitt första certifikat i den klassen. När domaren skulle nominera knep hon även nomineringen i konkurrens med två andra kastrathonor. Lite senare när det var dags för kastrathonornas panel i kategori 3 tog hon dessutom hem Best In Show med två av tre domarröster!! Jag är nog fortfarande lite glatt överraskat chockad :-)!

Det där med att fota Elza på utställning är en utmaning. Hon vill mest bara åma sig, spinna och buffa med huvudet på allt. Men jag fick till en bild när där hon i varje fall tittar in i kameran utan att leka och gosa med kokarden. Men självklart ligger hon i kattlådan när hon gör det... Bjuder även på en typisk "Elza på utställning-bild" där hon glatt vänder rumpan mot publiken...



Trazzel skötte sig exemplariskt, fick en en superfin bedömning och tog sitt första certifikat i klass 7. Konkurrensen var tuff med många fina Maine cooner på plats och han gick idag inte vidare, men jag är nöjd ändå!

Stort grattis till alla mina vänners fina resultat och lycka till alla som ställer ut även i morgon! 

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar