fredag 10 november 2023

Nåldyna...

Den jag sov över hos förra helgen fick självklart en liten present som tack för mat & logi. Busig som jag är brukar jag bara lämna en liten påse i det rummet jag har lånat innan jag åker och så får värdinnan hitta den sen när jag har åkt hem.

Kompisen som jag sov över hos gillar katter och syr mycket och jag fick då en idé om att göra en liten unik nåldyna till henne i present när jag såg några gamla "kattiga" miniytterkrukor i mitt förråd.

Materialet jag behövde till nåldynan förutom krukan var en bit tyg, lite skumgummi, en liten magnet, en bit sidenband och förstås sytråd & nål samt lim.


Med hjälp av tyget formade jag skumgummibiten till en rund boll och sydde ihop tyget ordentligt på undersidan. Gjorde likadant med magneten och fäste den sedan mitt på bollens ovansida genom att sy fast den så att drogs ner lite i skumgummibollen. 


Sen var det bara att klippa till tygsvansen på undersidan så att den gick ner i krukan och limma fast själva nåldynan mot kanten på krukan. Katten på sidan av krukan fick en liten scarf av ett rutigt sidenband och sist men inte minst så tryckte jag ner några knappnålar i nåldynan. Klart!


Nu undrar säkert en del varför jag satte fast en magnet i mitten. Jo, det gjorde jag för att nålarna ska fastna där om bara råkar släppa dem över nåldynan :-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar