söndag 5 november 2023

10-års jubileum!

Landat hemma efter en supertrevlig helg i Malmö tillsammans med några vänner där! Det började med att jag köpte katt av en av dem, sedan blev det utställningar och vi upptäckte att vi hade ytterligare ett gemensamt intresse nämligen scrapbooking. Så vi började träffas en till två gånger per år för att scrappa & pyssla tillsammans och i helgen var det dags igen.

God mat & dryck, härlig gemenskap med gamla och nya vänner, goda skratt och massor av kreativitet. Själv hann jag med att göra fyra julkort med lite olika utseende och jag lärde mig hur jag kunde göra en häftig bakgrund genom att fläta/väva två olika papper tillsammans för att få ett rutigt mönster.





I år var det ett par nya med på träffen som aldrig scrappat för, men som pysslade med annan kreativitet. Vi guidade dem i scrapbookingens förlovade land och de lärde oss mer om ulltovning och vilka vackra prydnader man kan göra av ull.

Ett par av deltagarna hade kommit på att det nu var tio år sedan vi hade våran första träff och de hade då pysslat lite i förväg och överraskade oss som varit med från början med varsin kul t-shirt i ett litet paket när vi kom. Självklart resulterade det i att vi alla hade svarta t-shirts på oss resten av dagen :-).


Tack mina vänner för en superhärlig helg! 

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar