söndag 26 november 2023

Mjuka bäddar till små lurviga tassar

I helgen har symaskinen motionerats rejält. Fem nya kattbäddar har sett dagens ljus och är nu redo att levereras till mina vänners katter. Den som bad mig sy den färgglada bädden för ett litet tag sedan blev så nöjd med den och frågade om jag kunde sy en till. Klart jag fixar det! Sedan kom det en fråga från en uppfödare som undrade om jag möjligtvis hade tid att sy bäddar till hennes kattungar. Absolut sa jag och fick lite mer info om vad som önskades. Så i fredags blev det shopping i räserfart när jag kryssade mellan alla som var ute för att fynda på "Black Friday" och sedan var det bara att sy för glatta livet.

Till kattungarna blev det lite "USA-inspirerat" val av tyg. Utsidan på bäddarna går i blått med vita stjärnor på och insidan i mjukt fluffig vit microfleece. Kuddarna är vändbara med ett av tygen på varje sida och i mitten en läcker knapp.


Den färgglada bädden har samma tygkombination som förra gången. Det asläckra färgstarka tyget på utsidan och vitt på insidan.


Nu hoppas vi bara på att både två- och fyrbenta blir nöjda med sina bäddar!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar