torsdag 6 januari 2022

Årets första!

Idag på trettondag jul var det dags för årets första scrapträff! En liten mysig, härligt kreativ och inspirerande träff!

Hela tre utmaningar hanns med under dagen och jag hade turen att vinna omröstningen på två av dem!! Den första utmaningen hette "Sömnad" och där skulle man ha med minst fem saker som hade med just sömnad att göra. I den goodiebag som man fick på träffen så fanns det med lite olika utstansade saker som hade med temat att göra så där hittade man lite inspiration ifall man saknade det. Mitt kort blev en blandning av det som fanns i påsen och lite som jag hade själv. Jag kombinerade det med mönsterpapper i bruna toner som var lite sömnadsinspirerade. Med detta kortet vann jag den första utmaningen!

Till nästa utmaning skulle man använda sig av en banner och minst en biljett som man fick på träffen. Man fick välja mellan lite olika så man kunde påverka lite hur de såg ut. Med på kortet skulle det också finnas en valfri knapp. Jag valde en banner och två biljetter i blågråa toner. På loppisbordet fanns det lite uppstämplade gratisbilder som man fick ta och där hittade jag en supersöt liten katt som åkte luftballong. Den målade jag sedan i färger som matchade de mönsterpapper och övriga papper jag använde på kortet. Stämplade en text på bannern och som pricken över i fick jag en liten brad som såg ut som en knapp av en av de andra deltagarna som passade perfekt som en detalj på min målade bild! Detta kort gav mig vinst i utmaning nummer två!

I den tredje utmaningen fick jag verkligen "tänka utanför boxen". Utmaningen var döpt till "Vintage" och man skulle använda minst en av de bilder som man fått i goodiebagen. Vintage är inte min grej, men efter lite pillande fram och tillbaka så fick jag i varje fall ihop ett kort som jag lämnade in. Ingen vinst denna gången dock.

Sedan var det förstås dags för mig att, enligt tradition, göra årets första julkort. Vid varje scrapträff under året gör jag alltid minst ett julkort. På så sätt har jag en bra bunt klara när det närmar sig att skicka dem och jag behöver inte stressa med att göra alla precis innan jul. Årets första blev ett enkelt kort med ett uppstämplat motiv som jag redan färglagt. Det fick en bakgrund av ett juligt rött mönsterpapper med vita hjärtan. Jag dekorerade sedan med några små utstansade gröna kvistar, några små prickar med rött glitterlim och en liten stämplad julhälsning.

Sist men inte minst så fick en liten papperspåse som jag fått när jag handlat något innan jul sig en liten make over. Två likadana bilder från ett brevpapper som jag sparat och ett cardstock i matchande färg bakom. Påsen blev alltså likdan på bägge sidor och är nu redo att återanvändas som presentpåse någon gång framöver.

En riktigt härlig dag, som även, som pricken över i, innehöll lite kattungegos. Arrangören av träffen är kattuppfödare och bor precis bredvid lokalen där vi var. Hon har kull just nu och de som ville fick följa med in och hälsa på de små sötnosarna. Klart att man ville!! 

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar